Selamat Hari Raya
Pertama sekali, terima kasih kepada Ajoy yang telah memberikan tazkirah dalam posting sebelum ini. Terima kasih jua kepada saudara Tajul yang telah merombak blog ini sehingga ia kelihatan sangat menarik.

Selaku salah seorang blogger dalam Aquila Society, saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada semua classmate 6 Aquila 1997. Sambutlah Aidilfitri ini dengan meriah walaupun anda mungkin berada di Republik Ireland.

Di hari raya yang mulia ini, di saat kita berbahagia bergelak tawa bersama rakan dan keluarga, kita terlupa nasib anak bangsa yang miskin melarat, orang kurang upaya & anak-anak yatim piatu yang kehilangan tempat bergantung harapan.

Mereka semua adalah sebangsa dan seagama dengan kita. Lalu kita pun terfikir, mengapa aku dijadikan Tuhan kalau tak bisa mampu member sedikit sumbangan atau penghargaan kepada mereka yang memerlukan?

Saya menyeru kepada rakan-rakan di luar sana yang telah berjaya di dalam hidup agar sama-sama kita dapat menghulurkan bantuan kepada golongan ini pada suatu masa nanti. Insya Allah.

Sekian, Salam Aidilfitri.

0 Responses
Related Posts with Thumbnails