Terima Kasih
Pada Malam 24 Disember lalu, Aquila Society telah mengadakan majlis makan malam bertempat di Kunang - Kunang, Gombak.

Pada mulanya saya menerima teks dari Oman Ostolia memaklumkan beliau telah berada di 7 Eleven (Sebelah Kunang - Kunang). Ketika itu baru pukul 7.30 petang. Walaupun tinggal di Shah Alam, Oman telah berjaya mengenepikan sumpahan janji Melayu dan ini jelas menggambarkan komitmen beliau untuk bertemu sahabat handai.

Saya pula menumpang pasangan Ajoi dan Hafizah. Sekitar jam 8, cikgu Wahiah dan suaminya sampai. Saya dan Oman sempat bersembang dengan mereka. Seketika kemudian, Brader Joe & Rabiatul Adawiyah sampai.

Saya berasa sedikit cuak kerana kerusi masih banyak yang kosong. Lantas saya keluar sebentar ke pintu hadapan Kunang - Kunang.

Saya menghantar teks kepada Big Fella Imran, belum sempat mesej itu dihantar Big Fella muncul dengan baju Ruggers Canterbury Ostolia.

Detik berikutnya… seorang demi seorang tiba. Akhirnya 11 orang lelaki dan 5 orang perempuan berjaya datang ke majlis makan malam yang pertama kali diadakan.

Ameng dengan gaya 'head honcho' telah membuka pot baru khas untuk perokok. Saya, Manje, Faizal dan Imran bertukar meja. Saya betul - betul berasa gembira dapat bersama - sama dengan mereka. Ianya umpama lailatul qadar buat insan kerdil seperti saya.

Saya perhatikan wajah - wajah gembira terserlah pada Ameng* (Degree - Student), Acap (Pilot Airbus 350), Naim* (Degree - Student), Imran* (Degree - Student), Faizal* (Master - Student), Manje* (Businessman), Utsman (Penyelidik UPM), Joe (Telekom), Shah Iskandar (Pegawai Tadbir Diplomatik - Treasury), Ajoy* (IT), Hamizah (bakal cikgu), Hafizah (Tutor UPM), Shamsiah (Surirumah Feat. Hubby* & Adam), Abyrad (IT) & Kak Pah (dia ada bagi tau dia kerja tapi saya lupa)… [Perhatikan tanda * bermaksud 'smoker'].

Idea majlis di Kunang - Kunang adalah idea Diya Rashida. Sayang seribu kali sayang beliau tidak hadir. Begitu juga Zami dan Ijam… mereka tidak hadir. Ibrahim… beliau juga tidak hadir. Din dan Shareen? Untuk mengharapkan mereka datang samalah seperti mengimpikan saya menjadi putih melepak…

Kami bersembang panjang.. Keadaan kelihatan tidak terkawal. Ameng buka cerita… Manje buka cerita, Brader Is buka cerita, Big Fella buka cerita… Oman buka cerita… saya di tengah - tengah terpaksa kuatkan suara kerana suasana sangat meriah. Saya berlabon panjang sehingga suara saya serak - serak basah persis Ella.

Saya merasakan mamat - mamat kelas 6A1 ini kelihatan muda tidak seperti 23 tahun. Mungkinkah kerana semuanya pakat - pakat 'shave' misai?

Saya gagal mengenali Naim pada mulanya. Acap pun begitu. Mula - mula saya ingatkan Ashraf Sinclair yang datang.. Kalau Ashraf Sinclair sudah pasti ada Bunga Citra Lestari… Rupa - rupanya saya silap. Insan berwajah Inggeris ini adalah Acap. Saya sempat berlawak dengan meminta Acap mendapatkan tiket kapal terbang untuk saya melancong.

Terima kasih kepada semua sahabat yang sudi datang.

Bahagian Kedua

Sebenarnya perjalanan menuju ke dinner ini bermula di sebuah gerai usang berhampiran LRT Taman Melati. Di situlah Ajoy mencetuskan ideanya untuk mengumpulkan sahabat handai yang 11 tahun tidak bertemu. Waktu itu umat Islam sedang bersiap siaga untuk menyambut bulan puasa 1429.

Di situlah kami membentuk jawatankuasa adhoc awal bersama - sama Fizah dan Diya.

Dari akhir bulan Ogos hingga akhir bulan Disember.. hmm 120 hari. Alhamdulillah dapat jugak buat dinner walaupun aturcaranya berterabur dan tiada acara selingan. (Is mencadangkan kita main kotak beracun bermodalkan kotak rokok kosong).

Saya juga teruja bertemu dengan Ameng.. kerana beliau ini bukan setakat satu kelas masa darjah enam.. malah kami juga sekelas ketika tingkatan 4 dan 5. Saya sempat mempau Marlboro sebatang sebelum beliau mempau balik Benson.

1. Terima kasih buat rakan - rakan jauh dan dekat yang sudi datang.
2. Terima kasih buat Cikgu Wahiah dan hubby yang sudi datang.
3. Terima kasih buat tukang jemput, Oman serta Ajoy dan Fizah yang reserve tempahan makan malam dan sudi menumpangkan saya untuk datang.

Saya tidak pernah berterima kasih lebih dari 3 kali kerana saya rasakan ianya tidak 'cool'. Jumpa Lagi…

P/S: Seruan terakhir saya. Tolong daftarkan diri anda selaku peserta YahooGroup Alumni Aquila 1997.

Shahir Hollow






4 Responses
  1. Anonymous Says:

    thank you all for coming! =D aku sungguh gembira dapat berjumpe sume org!

    btw, short conversation yg paling aku takleh lupekan malam itu:

    Is: fizah. ko keje ke skrg?
    aku: aah. tutor
    Is: kat mane?
    aku: upm
    Is: oo..ko study ape eh dulu? fashion eh?
    aku (& sume org yg mendengar): *jatuh* HAHAHAHA!!!

    that was the first time people thought i'm doing something outside sciences and math.


  2. Anonymous Says:

    HaHaH ko caye laa Is tuh. Name pon PTD ayat misti powerroot!!

    aisey aku ttgl acap dlm list prev post.

    kak pah kje malakov aaa..

    p.s.: ahad nih ader sesape nk bgulingan lepakies yummies2?


  3. Anonymous Says:

    malakoff lah. huhu.

    owh ajoy kate mamad ade kat kl skrg sampai 30 dec. gi ah roger diye.


  4. Anonymous Says:

    erk...sape tau phone number mamat..
    eyh2..alang2. mau bwut 'small gath'?

    alaa lepak2 minom2 jek pon. bukan snang nk jpe mamat & fara chan..

    sle pass no beliau kpd aku asap okies.

    p.s.: ttbe aku rase mcm operator telepon sambilan

    p.s.s.: aku tau kasparov, dragunov & perc umfintsev defence jek...


Related Posts with Thumbnails